måndag 14 september 2009

Pippi-tröja

Glömde ju!

Jag har haft förfrågan i affären vid ett flertal tillfällen den sista tiden efter mönster på Pippi-tröja till vuxna så därför bestämde jag mig för att göra ett själv passande till stickor nr 4. Jag började förra veckan och alla som gjort mösnter själv vet ju att det tar lite tid (!), men i alla fall, idag gjorde jag en beställning hos Järbo och av en impuls så frågade jag och givetvis - det har ju de!

Mönstret heter 11-27 och är slätstickat till både dam och herr. Så nu vet ni! Å mitt lilla mönsterprojekt lägger jag ner. Varför uppfinna hjulet en gång till?

Så nu vet ni, alla ni som vill ha en egen tröja och inte bara sticka till barn och barnbarn! Lycka till!

1 kommentar:

Smycka sa...

Det är ju alltid roligt att hitta på egna mönster, men om det redan finns så sparade du ju en massa tid. *ler* Hoppas att det löser sig med den som skrev i din blogg också.

Kram =o)