måndag 13 juli 2015

Dags för lite sömnad!

Har ni Pinterest? Livsfarlig sajt med hur mycket inspiration som helst! Nu har det nästan gått så långt att jag gett upp skapandet för att ha tid att leta saker där som jag vill göra :).

Skämt åsido men närmre sanningen än jag vill erkänna...

Jag har hittat en underbar rysk sida med massor av sömnadsmönster med enkel tillskärning o superbt resultat. Kolla här: http://club.osinka.ru/topic-163335?start=0 hur många sidor som helst med inspiration.

Jag köpte ett tunt trikåtyg billigt på Ohlssons Tyger & Stuvar så jag kan testa olika modeller utan att känna mig slösaktig o första försöket blev modell nr 85:


Linjal, måttband, tygkrita o sax. Här använde jag mig av måttet mellan mina axlar för bredden o längden mätte jag från axel o ner över byxlinningen.


Klipp upp ett ärmhål - jag mätte på en skönt-shirt



Halsen höftade jag o klippte bort precis som jag gjorde för ärmhålet.


Sen overlockade jag runt o längs överkanten.


O till sist satte jag på mig toppen o nålade ihop den ovanför ärmhålet. Jättesnygg men ska nog inte användas av mig så länge jag har mer än en midja...

Nu får den pryda provdockan medan jag testar vidare med en byxdress, modell 162 tror jag det var...

På återseende! :D



Inga kommentarer: