tisdag 7 februari 2012

Skriva


Jag var och shoppade på ICA Maxi idag och gick förbi tidningshyllan för att kolla efter Allers korsordsplatta som jag glömt att beställa. Det är väldigt sällan som jag kollar in tidningshyllor men på Maxi finns det så mycket så jag stod där ett tag. Och hittade en tidning som är helt ny, nummer 2 har precis kommit ut, och som heter Skriva och är gjord för alla som vill skriva, kan skriva och skriver. Skönlitterärt eller facktexter spelar ingen roll.

Jag tyckte den var lite dyr, 59:-, så jag ställde tillbaka den och gick och handlade mat istället, men jag kunde inte släppa den. När jag skummade igenom den så fastnade några ingresser och rubriker, så där irriterande så att man bara måste läsa hela texten för att se vad det egentligen handlar om, så givetvis var jag tvungen att gå tillbaka och hämta en tidning.

När jag stod i kassan hann jag ångra mig både en och två gånger men den fick ligga kvar på hushållspappret och följa med hem i kassen med mjölkpaketen. Med en kopp kaffe och ett mini-Toblerone har jag nu läst halva tidningen och jag måste säga att den är himla inspirerande! Så inspirerande att jag måste berätta om den här så att fler får chansen att jaga fatt på ett exemplar att läsa.

Jag har kommit halvvägs i artikeln "Ge ditt skrivande en vitamininjektion" och är nu mest sugen på att gå till källaren och leta efter min skrivmaskin. Middag? Varför det?

Inga kommentarer: