onsdag 28 oktober 2009

Undras kan man göra om det här ska hålla i sig?? Hoppas, hoppas, hoppas!


Har precis gjort en google på min hörna = jättekul och många resultat! Visserligen från nån klipphörna i Tyresö och nån annan bloggare som döpte sin lika som min, men ändå!

Idag har jag fått nya garner! Jättekul med alpakka från TeeTee och burkar med garn, stickor och mönster till halsduk. Tyvärr glömde jag fotografera dem men det kan jag ju göra en annan dag.

Nu tänkte jag fylla min blogg med massor av nya blilder. Hoppas ni hittar nåt som kan inspirera!
(tydligen har jag inte lagt ut några bilder sen i maj så vi får väl se hur länge ni orkar... =) ) Jag tar av de nyaste först och ser hur långt jag kommer idag - egentligen skulle jag bokföra...

I juli köpte jag nya hyllor till butiken och flyttade om allt under en dag. Som tur var hjälpte familjen mig och jag är fortfarande mycket nöjd med resultatet!

Nu är sybehör och garn skilda åt och det ger mer ett intryck av garnaffär. Det enda som fortfarande står kvar på "min" sida är sytråden som inte riktigt får plats någon annanstans och jag tränger in mig mer än lite på sybehörssidan med skyltdockor och och minihylla för garn och skyltning.



Det är på gång en ny hylla för stickor och sånt men allt tar sin lilla tid...



Sybehörssidan.



Skyltfönstret på garnsidan. Här bor även stickmaskinen så det är lite trångt ibland.



Mina skyltdockor tränger sig in överallt! =)



Alla vet väl vid det här laget att jag älskar att virka!? Jag kunde inte låta bli Bart o Liza!

...men jag blev inte nöjd med hennes hår så efter 14 försök blev det så här... kanske inte jättebra, men.

Den här har jag stickat till en väldigt speciell person som snart reser hem igen. Som tur är får han plats i resväskan! Mönstret är från Hemmets Journal.




Jag älskar att göra grejor och ge bort till dem jag tycker om! Också ur HJ.




Barbazoo i akrylgarn. Lite större och lite mjukare men jag föredrar ändå bomull.



En liten nalle ur Mia Bengtssons amigurumi-bok. Också en present...



Nosferatu! Min!


Sjal stickad i Mohana efter ett mönster från Garngrossisten. Underbar röd färg!


Ett ufo som äntligen blivit klart!


Luftballong från Järbo, tror den ligger som gratismönster på deras sida.



Barbafamiljen i skylten! Det här gjorde succé och räddade min sommarförsäljning! Hoppas nu att alla som köpte då har lyckats också... Jag har inte hört nåt annat ännu, så förmodligen är mönstret rätt. =)


ur boken "Crochet Creepy and Cute" eller vad den nu hette... Mitt goda och mitt onda samvete! Jättesöta! virkade i 12/3 och därför som de blev så små.


Basker och halsduk virkat i EasySoft. Givetvis har jag "lånat" båda modellerna ur böcker!


Det här är Hippo! Honom har jag hämtat ur en bok om Amugurumi som jag fått från Usa. Jag har också gjor en humla och en igelkott men de har jag inga bilder på.

Jag har skickat några sjalar för försäljning i Stockholm och den här är en av dem...

... o en till...


... o en till...


... o en till....


ja, jag vet, det börjar bli tjatigt det här...


snart slut...


tror det här var den sista....


Jag har sytt lite med. Givetvis har det blivit några nya datorväskor!


Den här ligger också på lager. Förr eller senare dyker det upp nån som vill ha den i present! =)


Visst är den till höger fin?

Nu orkar jag inte mer så det här får räcka för idag.... Många kramar till er allihop! Sticka lugnt nu! =)

1 kommentar:

Pärlmudden sa...

Fina bilder!! Skulle orkar titta på fler, så jag ser fram emot en fortsättning;)
Hoppas du bloggar snart igen!
KRAM