torsdag 29 mars 2012

Vad ska jag göra nu?

Jag har sökt ungefär 1 jobb om dagen sen den 1 januari och de flesta jobb är såna som jag verkligen skulle vilja ha och som jag tror är utvecklande för mig som person.

2 av jobben som jag har sökt har jag sökt i ren desperation - det ena som säljare av nåt som jag inte kommer ihåg och kundtjänst (det var kundtjänst som attraherade!) och ett som informatör och säljare av pensionsfonder, båda på Mediakonsulterna.

Hur kan det komma sig att jag som har både schyssta utbildningar och många års arbetslivserfarenhet inte kan komma ifråga för något annat än telemarketing? Varför är det bara dit som jag blir inbjuden till anställningsintervju?

Jag är registrerad på "alla" bemanningsföretag, mer eller mindre, men det enda jag får från dem är "Tack för visat intresse" eller uppmaningar om att uppdatera mitt CV. Vad ska jag uppdatera det med? Kunskaper i hur man inte skriver ansökan till lediga tjänster?

Fan vad less jag blir på det här! Jag har aldrig, nästan, haft ett jobb med en ordentlig lön och ett långvarigt kontrakt. Jag har haft många roliga och lärorika jobb men då har det varit extraarbete eller tillfälliga vikariat som på ett eller annat sätt runnit ut i sanden. Är det för mycket begärt att man som vuxen människa kan få några års lugn, en möjlighet att rota sig lite och utvecklas utan att hela tiden känna stressen att vara på topp 24/7, planera en semester eller veta att pengarna kommer nästa månad också?

Det är inte utan att jag börjar fundera på vilken dålig karma jag har med mig från mitt förra liv....

Inga kommentarer: