onsdag 30 maj 2012

Trött hamster....

Här packas det för fullt! Jag förstår inte hur mycket saker jag har! Jag har säkert packat 15 banankartonger och 8 flyttkartonger och jag är inte klar ännu. Jag har kläder och skor och köket och alla vinylskivor kvar! Och då har jag inte ens räknat med allt i källaren som stått orört i 6 år....

Jag önskar ibland att jag inte var så "samlig" utan kunde slänga saker direkt när jag inte behöver dem. Varför är vissa människor så duktiga på sånt och andra som jag? Fast jag har varit lite duktig i år, jag lyckades ju ändå plocka ihop 4, 5 sopsäckar med pyssel, tyg och garn till fritids och jag har dessutom lyckats fylla 2 säckar med kastakläder och 1 säck med onödigt skräp. (det där lät inte bra! hur mycket skit hade jag innan????)

Jaja, på lördag bär det iväg. Jag har bokat lastbil, försökt ragga folk, planerat - nåtsånär - turordningen och sett till att Ikea ska lämna av min nya säng och köksbordet och soffan under fredagseftermiddagen. Sen får det väl bli några rundor till tippen/Myrorna när jag packar upp och inser att jag varken får plats eller behöver 35 kartonger böcker, 4 lådor syrum, 4 lådor garn och mönster och allt annat tjafs som jag för tillfället inte kan leva utan.... Kan ni se det framför er? =o>

Det är dags för lunch och sen några timmars jobb i eftermiddag. Om ni är lite auktionssugna så måste jag tipsa om ett företag som är nytt för mig, Lauritz, där man kan hitta det mesta inom läcker skandinavisk design. Det finns några auktionsshowroom också men det är lättare att komma åt via nätet. Snurra runt och njut!!!

Kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas flytten gick bra.

anders pålsson sa...

hej nina
du verkar vara en trevlig tjej.
kan du inte ringa mig 070 330 60 10
Med vänliga hälsningar
Anders