onsdag 23 januari 2008

Lugnet före stormen?

Jag fick börja om på Barbapapa igen... Garnet räckte inte trots två nyanser och att köpa något liknande var omöjligt. Så nya friska tag! Han kommer snart...

Barbazoo's armar är klara, bara att sy fast. Och den vita halsduken med spetsmönster väntar på att få sin riktiga form. Och väskan med pärlfladdermusen ligger hos symaskinen och sover, under tyget som ska bli foder. Det är riktigt lugnt och stilla på att göra-fronten, inget som skriker på uppmärksamhet eller knuffar ut nån annan ur korgen för att själv kunna bre ut sig. Jag kan sitta i soffan med fötterna på golvet för till och med kassarna som brukar klänga runt mina vader har lagt sig till ro. Kanske är det för att alla projekten känner på sig hur trött jag är nu när jag - äntligen - arbetar igen. Och att jag svek dem och började lite försiktigt på nya koftan... skulle bara sticka lite... Jag ska fixa en bild på garnet och mönstret så ni får se! Himla tjusigt!

Sängen kallar! Imorgon blir det möte med projektansvarig och efter det syokonsulenter. Då gäller det att vara skärpt och ge ett bra intryck, inte komma med trådiga påsar under ögonen.

Sov gott!

Inga kommentarer: