torsdag 6 mars 2008

Knitting Daily

Jag gjorde misstaget att registrera mig på ännu en handarbetssajt... Knitting Daily... Mycket spännande och kul där men Gud! vad mycket majl de skickar ut!!! Jag lägger dem i en egen mapp och tänker att det ska jag läsa en dag... Undras när den dagen kommer...

Är det någon som har en aning om varför man alltid skriver vissa ord fel? I mitt fall är det "som" som blir "osm" och "inte" som blir "itne". ALLTID!!! Fast i Word märks det inte så mycket för där har jag ställt in så att den ska rätta det automatiskt men här!!! En del slipper igenom som ni säkert sett... =) Mycket magiskt!

Igår var det tvättstugekväll igen så vi passade på att kolla till källaren samtidigt. Utsuget hade de löst så att de satte det i den andra gången. Smart! Om det inte vore för att det redan sitter en där. Och följdaktligen ingen i vår gång... Morr! Bokhyllorna som ligger i press för att torka ihop i nederkanten har börjat ytmögla. Ganska snyggt faktiskt med små vita ulliga tussar mot vinröd plastfanér.

Mitt pussel fick ligga på köksbordet hela dagen igår så att det bara var att lägga dit en bit när man gick förbi. Sonen hjälpte till lite framåt kvällen och sammanlagt fick vi nog dit 25 bitar. Av ett par hundra!!!! Tror ni jag känner för att "råka" tappa det i papperskorgen...? =)

Nog om ditt och datt! Jag har blivit nykär i mina tyger som varit uppe på tork och vet inte i vilken ordning jag ska anfalla dem! Helst allihop på en gång!! Men sen blir det ett problem. Vad ska jag sy?? Ska passa på o lägga ut dem på golvet så jag kan gå och känna och klämma lite under dan. Mmmm!

Ha det!

1 kommentar:

DOCKMAMMAN sa...

Jag lade alltid pussel när jag var yngre men sedan kom jag på vad ska jag göra med dom sedan och jag hade ingen idé så jag slutade...

Hoppas att allt är bra var till dr igår igen och det är tröttsamt nu men om nått år blir det bättre/Kram