fredag 4 april 2008

Koftan är Klar!!!

Äntligen!! Fast först var jag tvungen att sy ihop den fel så att den såg ut som en bolero till en elefant. Och då gjorde jag för en gångs skull som det stod i mönstret... Ibland är det bara jobbigt att ifrågasätta och den här gången lät jag bli. Inte är det kul att sy ihop en kofta två gånger precis.

Men - nu är den klar och ligger på torkställningen för sista putsningen. Nästa vecka kommer det förhoppningsvis en bild som någon kan hjälpa mig att ta i helgen. Den är verkligen jättesnygg och passar perfekt till mina lila skor!

Dessutom har jag äntligen tagit mig i kragen och lämnat mina stövlar till sulning! Köpte dem i slutet av 80-talet, dyra var dem och hade skinnsula. Mycket praktiskt!... De fick ny sula då, men den är så tunn att jag känner allting igenom och det har gjort att stövlarna har fått ligga nerpackade några år. Nu går de en ny vår till mötes och jag kan för en stund lägga ner min hysteriska stöveljakt! Dessa går över knäet om man hjälper dem att sitta uppe och det tycker jag är himla snyggt till klänning. Så nu äntligen kanske klänningarna som jag köpte förra våren i nåt ryck av romantik kan användas. Förstår inte varför man ska vara så korkad när det gäller kombination av kläder.

I en av Doris Lessing-böckerna jag nyss läst så beskrev en kvinna som jobbade som chefredaktör på en damtidning hur hon brukade tillbringa hela söndagen med att se om sin garderob inför arbetsveckan, och hur hon planerade klädseln för varje dag. Jag blev lite imponerad av det där. Tänk vilken energi bara för att se chic ut!

Jag nöjer mig med att varje dag välja jeans och tröja, det är tillräckligt vankelmodigt, det. Idag blir det svart! Som vanligt...

Trevlig helg och hoppas att solen lyser på er!!

Inga kommentarer: