torsdag 3 april 2008

Syverkstan är i upplösning!

Jag har försökt städa i min syhörna... Det gick sådär. Först flyttade jag runt allting.



Och packade om alla lådor och kassar och allt det där...
















Sen insåg jag att jag fick ännu mindre plats så det var bara till att flytta tillbaks allting igen... Nu kanske man kan kalla det för organiserat kaos???



Det är inte så lätt att ha världens minsta syhörna och hur många "vill-göra"projekt som helst.... Å då får jag inte glömma lådorna med tyg och garn i källaren, vilket jag gärna gör och köper nytt istället... Nog för att jag skulle vilja ha Vita Villavillekullas pyssel- och syrum! En dröm för trångbodda! Fast jag skulle nog aldrig kunna hålla det så rent och tjusigt... =)


Koftan är klar! Fast inte monterad ännu... Men man kan helt klart se hur tjusig den kommer att bli.... =) Eller?


Ska sy ihop den idag så håll en tumme för att den passar. Det skulle vara himla retligt om den inte blir bra när jag hållt på med den i två månader!


Nu är det dags att ta itu med den här dagen och försöka sticka några blommor som kan hålla gråvädret på avstånd. Det blev en igår som väldigt gärna vill ha en stjälk, och några garnnystan som väntar på uppmärksamhet så sysslolös behöver jag inte vara om jag inte vill.


Huka er för regndropparna!

3 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Den koftan blir ljuvlig!

Pärlmudden sa...

vilka härliga färger koftan verkar ha!!
Hoppas den passar!
KRAM

Eva i Halmstad sa...

Jag brukar kalla min städninga av sy rummet för inventering , hittar alltid något som legat glömt en tid, men brukar inte få bättre ordning ;)
Ha de gott.
Eva.