måndag 1 december 2008

Så bra det gick!

Tack! alla ni som höll tummarna i helgen! Tror det var er förtjänst att det gick så bra! Visserligen var det inte så många som sett min annons men jag lyckades få ihop några hyfsade dagskassor och ser med tillförsikt på framtiden! Jättekul!

Nu ska jag bara försöka tillfredställa alla kunders önskemål genom att bygga upp ett schysst sortiment. Bla har jag jagat ebenholtzstickor för försäljning men inte lyckats hitta någon grossist - ingen som har tips att dela med sig av? Även Denis-stickorna har jag fått förfrågan om och det är samma sak där - någon måste importera dem till Sverige men vem? Tyvärr har jag hänvisat kunder till Ganhärvan men en snabb sväng in om deras sida idag visade att de inte längre har ebenholtzstickor. O jag som var så säker...

Imorgon blir det en ny kamera, den gamla har fått en spricka i displayen och kostar för mycket att laga så jag köper en ny. Snart blir det bilder från affären! Och kanske en fungerande länk till min nya hemsida... Får se om jag kan lösa det. Mina html-böcker ligger nerpackade i källaren och jag blir inte färdig till att varken låna på bibblan eller köpa nya. Så det kan bli ibland!

Stickar för fullt, sjalar, halsdukar och vantar. En och annan virkad mössa har det också blivit. Man hinner med himla mycket under en tio-timmars arbetsdag! Tyvärr blir ju det här lidande - bloggandet är svårt att sköta från affären och tyvärr hinner jag inte hälsa på hos er heller, men jag ska försöka reparera det framöver. Ha tålamod!

Gubben ska åka på studieresa till Bryssel över helgen och det är inte utan att jag är lite avundsjuk! Han ska få gå på julmarknad i Bryssel! Hoppas han köper fina garner med sig hem... =)

Imorgon ska jag få besök av Majlis Stickhörna. Hon har vägarna förbi och jag ska undersöka möjligheten att ha hennes sortiment i affären. Hon har helt underbara garner som jag nosat lite på via nätet.

Nog för idag! Jag har lovat gubben att lägga upp tre par byxor innan jag knyter mig och här sitter jag har kul... =)

Massor av kramar! Å tack för att ni tänker på mig!

2 kommentarer:

Bland garnnystan och sytråd sa...

Hej Nina!
Grattis till din affär, hoppas det kommer att gå riktigt bra för dig.
Du får pluspoäng för att du lyckas blogga. Jag (som också har nystartad affär) hinner varken läsa eller skriva på i bloggvärlden.
Kram Monica

Anonym sa...

Hej vännen!

KAn förstå att det tar tid och inte det hinns med bloggande, men vi kan ändå stötta dig med våra kommentarer...

Hoppas att du får till en sida snart så man kan handla utav dig på nätet...

Här stickas det julklappar och jag har fått träffa Urmodern live i förra helgen, vi hade en hel helg på oss att känna varandra...

Roligt att träffa en bloggvän kika in här och se hur vi hade det http://urmoderns.blogg.se/

Många lussekramar till dig