söndag 22 februari 2009

Long time - no seen....

Hej igen! Det var ett tag sen! Har haft lite annat runt mig och inte direkt prioriterat datorn men nu är jag tillbaka.

Har precis haft tre lediga (!) dagar och varit på en snabbvisit till Skåne med gubben. SKÖNT! Gott sällskap, god mat och absolut inga måsten! Helt klart en perfekt rekreationstid. Mmmm!

Har gett mig på ett nytt projekt. Ska sticka en tröja i tunt mohairgarn, Easy Soft från Coats, och stickor 5. Förhoppningsvis blir den klar lagom till hösten.... =) Fast att det tar lång tid är det kul att sticka för det blir spindelvävstunt och jättemjukt! Och givetvis gör jag den i min storlek! Om i fall att den inte passar på provdockan...

I affären har jag fått många förfrågningar om stick- och virkmarkörer så jag tänkte spendera kvällen med tillverkning av dylika. Sorterade pärlor och städade i syhörnan i går kväll. Förstår inte att jag inte gör det oftare, det är ju så skönt efteråt. Fast det skulle kanske inte kännas likadant om jag gjorde det ofta...

Tänkte snurra lite hos er andra och se vad ni gjort sen sist! Ha det bra så länge!

1 kommentar:

Pärlmudden sa...

skönt för dig med några dagar ledigt, det var du väl värd!
Ha en bra dag!!
Kram Ann-Louise