lördag 6 februari 2010

Bildtajm!

Okej, nu är det dags för lite nya bilder! Jag har ju lovat...


Först ut är mina nya halvvantar som jag virkat i TeeTees alpakka efter ett mönster i Johan Brusells bok "Virka vantar, halsduk och mössa". Snabbgjorda och varma och goa! (lite halvtaskig bildkvalitet men ni ser ändå va?)


Det här är min nya tröja som jag skrev om i ett inlägg förra veckan. Stickad på stickmaskinen motsvarande stickor nr 5. Helt underbar och ska snart plockas ner för användning!


Koftan är mitt senaste mormorsrutsprojekt. En kund som var hos mig häromdagen tyckte att jag skulle dela med mig av mönstret så det kanske jag gör och lägger upp som gratismönster så småningom. Får se vad tiden räcker till. Tröjan till höger är stickad i senaste kollektionen Big Verona från Järbo. Två nystan och stickmaskinen givetvis. Numera hänger den på dottern...

En pälsåkpåse! Pälsgarn från Järbo och lite Bravo från Coats hjälpte till att skapa denna. En bekant fick barn den 2 januari och vad kan passa bättre? Kul att sticka och jag blev väldigt nöjd med resultatet! Bara hoppas att den kommer till användning. =)

Inga kommentarer: