onsdag 9 mars 2011

Bilder, bilder....

Idag blir det bara bilder för hela slanten! Jag hoppas det kan inspirera lite... ;)

Mönsterdetalj av min tröja stickad efter ett av mönstren i Vikingastickning av Elsebeth Lavold. Jag ändrad lite i mönstret så den blev bättre i storlek, och jag har använt nästan 9 hg av Donegal Luxury Tweed från Debbie Bliss.


Tröjan i full storlek. Det är verkligen svårt att fotografera så att det fina flätmönstret syns!


Min varma väst i Sheila Soft från Coats. Tyvärr så flockar garnet av sig hela tiden trots att jag har tvättat den, så jag drar mig för att använda den till nåt annat än svart... Fast varm är den!


Min Pippi-tröja som alla läst om till leda! Den är stickad i yllegarn från Europris och väldigt varm och go'.


Min maskinstickade tröja som jag först stickade, monterade och tvättade och sen insåg att den var mycket för liten, så jag repade upp och stickade om den. Mycket bättre! Garnet är ett från TeeTee och Sirdar som ligger på 400grams nystan och jag använde 1 och lite till. Det svarta garnet är Viola från Garngrossisten.




En sjal virkad i Indiecita. Mönstret hittade jag i Allers nr 47, 2010 och jag använde nästan 6 nystan till den. Den är jättefin, jättestor och alldeles mjuk och väger nästan ingenting. Helt klart ett mönster jag kan använda igen!


Och här är min Filigree Cardigan som blev färdig idag! Jag virkade hela kroppen i Viola och den blev stor som ett hus, så jag började om i Bravo och mycket mindre virknål. Den här är i small och sitter perfekt utanpå en tunn sommarklänning.


Sen har jag en väldigt snäll vän som tyckte att jag kunde behöva lite garn... Fast jag har inte en aning om vad jag ska göra med det så det får stå till sig lite. Tack Maria!


Jag fick beställning på en handarbetsväska modell trädgård så jag sydde en i linne och lakansväv från Ikea. Den är mycket praktisk och jag använder min egen väldigt mycket. Dock tror jag att jag ska sätta tryckknappar i fickorna så att inte sax och sånt ramlar ur så lätt.


Snart är det dags för vårstädning på altan och det här är mitt nya gardintyg. Visst är det fint?!


Och slutligen så kunde jag inte motstå.... Köpte den via nätet från OnOff för 199:- + porto och den passar perfekt till lite stickning och min minidator. Den är gjord för en 15 tums men min är bara 10 tum så jag kan fylla på med lite annat bra och ha!

Hoppas ni har haft en trevlig resa med mina senaste alster! Kram och sov gott!

Inga kommentarer: