lördag 25 februari 2012

Crocodile Stitches

Jag har hittat nåt nytt och annorlunda hos Soans pysselblogg idag. Krokodilmaskor! Eller, jag har sett det förut men aldrig testat att virka, men det har jag nu. Och det är himla kul!

Kolla här för en bra instruktionsvideo: The art of Chrochet by Teresa. Värt att testa och kanske kan bli en fin väskframsida... ;)

Mitt försök ser ut så här
Värt att jobba på lite.

Mitt nya väskmönster framskrider, nu är bara överkanten kvar och så här ser det ut


Har ni fått reklammejl från Garntjänst där man blev erbjuden ett nytt garn till halsduk, 64:- inkl mönster? Bravo Big.


Jag köpte ett nysta för samma pris igår på Ohlsson´s Tyger & Stuvar och var tvungen att testa direkt när jag kom hem. Man stickar på st 10,0 så det går himla fort. Dock är det en nackdel - man ska ha omslag mellan alla maskorna och hur lätt är det inte att glömma det? En liten bit kom jag i alla fall framför Damernas detektivbyrå igår kväll.

Sen började jag på ännu ett projekt igår. En drake som jag hittade här: Lucyravenscar.


Jag var på GarnNetto och letade garn, gick efter färger som skulle passa bra. Tyvärr hittade jag bara ett garn från Drops och jag gillar egentligen inte att köpa deras garner, men ibland får man offra sig för konsten! ;)

Jag ska undersöka vingarna på Ravelry när jag kommer så långt, jag skrev bara ut mönstret som ligger på bloggen. Tyvärr satt jag och somnade lite när jag virkade så jag misstänker att jag får börja om...

Nu ska jag ta en promenad i mina nya promenadskor som jag köpte billigt på Stadiums Outlet. Solen skiner och det är riktigt skönt när man inte är mitt i blåsten.

Inga kommentarer: