torsdag 23 februari 2012

Väskor, väskor, väskor...

Nu har jag drabbats igen av väskmani! Ja, jag vet, jag håller på med Dior-väskan, men den tar så lång tid så jag tröttnar emellanåt och vill göra nåt annat. Och igår satt jag mer eller mindre hela dagen vid datorn och surfade och letade jobb och som vanligt snurrade jag på andras bloggar och hittade inspiration. Väskinspiration.....

Den här


hittade jag här

Just one more line...

fast då såg den ut så här



Jag tror min blir jättefin när den väl är klar. Eller hur?

Idag var jag tvungen att göra ett eget mönster. Det kröp i virkhanden på mig innan jag hittade rätt och fick ihop något att börja med.

Först tänkte jag skriva mönster och göra en ny sån här

men jag hämtade delar av mönstret ur en iransk virkbok och det var så knöligt att hitta rätt så jag bestämde mig för att göra ett helt nytt mönster. Det här


Jag har inte kommit så långt ännu, jag och dottern var tvungna att ta en promenad och köpa ett nytt duschdraperi och lite godis och sånt där trams och sen var vi tvungna att hälsa på huset där jag hade butiken och snacka bort lite tid med trevlige vakten och Ossi och sen när vi kom hem så blev det nagelmålning och godisätning och....

Ni vet hur det är, när det värsta kliet släpper så är det inte så kul att fortsätta för då har man (jag iallafall) redan det färdiga resultatet i huvudet. Modellen blir likadan som den röda jag virkade igår för den är perfekt i stajl och storlek.

Imorgon blir det en runda till city och besök hos optikern. Kanske ska kasta några ögon på bokrean och se om det går att göra några fynd på virkavdelningen. Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Smycka sa...

Åh vilka fina! =o)