fredag 11 maj 2012

Varför fredagar? För att önska en trevlig helg???

Jag har undrat några veckor nu varför avslag på jobbansökan kommer på fredagar? Tror ni det är för att de som söker anställda vill tacka för alla ansökningar som blir avslag genom att önska en "trevlig helg"? Och man ska få en ärlig chans att dränka sin sorg i ett välförtjänt glas helgvin? ;)

Nu har ju jag ett jobb (jippi!) men jag har fortfarande många ansökningar som ligger ute som jag inte har fått svar på än så frågan är ju - varför just fredagar?Det är ju inte bara tråkiga besked som kommer på fredagarna för jag fick ju faktiskt svaret om jobbet på Statoil på en fredag! Ett mycket bättre fredagsbesked än ett avslag!

Jaja, det där med filosofier...

Jobbet är jättekul! Tre dagar har jag jobbat denna veckan och idag kände jag att mycket börjar fastna. Fast det är en himla massa saker som ska hinnas med mellan kunderna och jag som har blivit lite bortskämd i garnhörnan kan verkligen känna mig jättestressad när ugnen piper, någon vill ha en korvmeny som jag inte hittar  i lathunden och någon annan vill att jag trycker på knappen så de kan tanka. Det var ju ett tag sen jag jobbade under sån stress, men jag tror att det ger sig allt eftersom säkerheten kommer. Om det inte vore för korvmenyerna och biluthyrningen så skulle det vara perfekt!

Nu har det börjat regna igen, lite trist för jag tänkte ta en kvällspromenad med lurarna. Suck! Då får jag nöja mig med en film istället... Så trist! =o>

1 kommentar:

Smycka sa...

Jaaa, kanske beskeden kommer på fredagar så de kan önska trevlig helg så inte beskedet blir lika hårt, kanske? Fast ett nej är ju alltid ett nej. *hm* Jaaa, bra fråga! Du ska se att du snart kommer in i det! Häjje guu! Det har ju som du skrev bara gått tre dagar! *skrattar*