torsdag 30 augusti 2012

Äpplefodral och andra roliga nyheter!

Nu har jag fått besked från Sticka! Det tar med mitt äpplefodral i sitt nästa mönsterhäfte! Så KUL!!!!!

Sen är det så att en av mina stora idoler, Bob Dylan, släpper nytt album i höst! och nu har de släppt en låt/video som teaser för nya skivan. Kolla här: http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/video/2012/aug/29/bob-dylan-duquesne-whistle

Det är spännande med ett nytt album! Efter att ha sett honom live i höstas så är jag nyfiken på hur mycket hans röst klarar av och vilken typ av musik det blir. Jag fick intrycket då att han har lite problem med ballader för rösten spricker och han spelade mest rock n´roll med fart i och det gillar jag ju men det måste vara jobbigt för honom.

Håret! Gissa om jag har fått lite kommentarer om mitt kanarie-gula hår! Synd att jag inte kan kvittra.... ;) Fast igår fixade vi till det lite, jag och Lina, och färgade i en gråaktig blond nyans som dämpade det gula lite. Foton kommer så fort jag har snyggat till mig lite och inte ser nyvaken ut.

 Idag är jag ledig och ska tillbringa lite tid på stan med dottern. Vi var en runda igår och jag köpte kläder för första gången på över 3 månader! Nya trosor i hipstersmodell och en jättefin klarblå skjorta på H&M! Den kommer att matcha mina blåa boots perfekt och det är inte utan att jag längtar lite efter hösten (mest med tanke på hur pissig min sommar har varit!) och min fina blåa mockaväska som jag fick i present för några år sedan. Nu är jag ju den lyckliga innehavaren av ett par kornblå chinos också men jag kanske inte ska överdriva... )

Jag köpte lite nytt garn till  min filt också. Den är lite drygt 1 meter lång men om jag inte kompletterar med nytt så blir hela den sista biten enfärgad och det är ju inte så kul att virka.... Det är konstigt det där med restgarnsprojekt - att man nästan alltid har mer garn kvar när man är klar!







Sen avslutade jag alltihop med ett besök på PhoneHouse och införskaffade en ny telefon! Jag har spanat på Samsung Galaxy III ett tag, men fick vissa betänkligheter efter att dottern har införskaffat II:an och upptäckt att den är stor och har svårt att passa i fickor och sånt, så jag letade rätt på en billigare variant och fastnade för Galaxy Y. Givetvis gick det inte att få den på Telenor och jag  vill inte gärna byta till Telia men på PhoneHouse kan de fixa så där hjälpte Niclas mig  med ny telefon i mitt gamla abonnemang utan att det kostar mig en extra krona! Dagens ros!

Nu kallar duschen och sen blir det en runda i stickade-tröjor-garderoben för idag är det kallt i Linköping!

Inga kommentarer: