tisdag 23 april 2013

I'm not so blogging this...

Kommer ni ihåg t-shirten som jag bloggade om för några år sedan? En enkel svart sak från Cubus med texten "I'm so blogging this" på? Det är nog dags att införa ett "NOT" på den... För man kan väl knappast kalla sig bloggare om man uppdaterar mer sällan än en gång i månaden....

I alla fall, här skiner solen, livet är kul och jag betar av mina ufo:n sakta men säkert. Två par sockar har jag stickat, ett par till mig i garn med aloe som jag hoppas ska ge jättemjuka fötter och ett par tunna till sonen. Alla rutor i babyull till en filt är färdiga och väntar bara på att monteras men jag tror jag skjuter på det till den dagen det finns en bebis som vill ha den. Då behöver jag inte bestämma nu vad jag ska ha för färg till monteringen. Smart va? ;)

Min filt i zig-zag-virkning är snart klar, garnet sinar igen och jag har inte lust att köpa nytt så nu virkar jag upp det som finns och ser den som färdig. Ett tag planerade jag att göra den till ett överkast men då måste jag virka nästan 50 centimeter till. Hmmm....

Nu har jag bara min Puck-tröja i Järbos Stella, den lila koftan i rätstickning efter ett Drops-mönster och fodralet med Dior-mönstret kvar. Känns ganska bra att veta att jag kan börja på nya saker utan att få dåligt samvete!

Jag lägger upp lite bilder när jag har ny surf efter månadsskiftet. Jag installerade ett spel förra veckan som ligga under Steam och all min surf gick åt till uppdatering. Jag spelar inte spel på nätet längre men det måste funka i praktiken om jag ska kunna spela off-line. Det här är en förståelig utveckling på spel-fronten eftersom det är mycket svårare med piratkopieringen men jag tycker nog att det ska stå tydligt på spelen att de kräver besvärliga installationer om man ska kunna spela dem off-line. Alla har ju inte bredband!

Njut av solen och ät lite god glass! GB har massor av smarriga nyheter!

1 kommentar:

Pärlmudden sa...

Tror du uppdaterar bloggen oftare än vad jag gör iallafall. :)
Längtar tillbaka till en heldag på Espresso house i ditt sällskap. Det var verkligen en kvalitetsdag. :)
Hoppas det är bra med dig!
Kram