tisdag 7 maj 2013

En liten bil kommer åkande...

Jag har virkat en liten bil! Visst är den söt? Det ska föreställa en Alfa Romeo men ser väl mer ut som en lastbil... Mönstret hittade jag här i Ystad Allehanda och jag har virkat den i pärlgarn med Boyes virknål nr 10 så den blev inte stor!

Nu tror jag att det kan vara dags för en serie bilar, jag har precis gjort mig av med min och skulle ju kunna tänka mig en ny, men så länge får det bli virkade.




Jag lägger ut mönstren så fort de blir klara så håll utkik!

Jag virkade ett par dubbelvirkade grytlappar när jag hade butiken och började skriva mönster men kom av mig nånstans på vägen. Nu när jag rev runt i mina lådor och korgar så dök de upp och det enda som behövdes var att fästa trådarna. Det är gjort och grytlapparna har fått en ny och nöjd ägare!

Jag virkade dem i bomullsgarnet Sofia från Garngrossisten och med virknål nr 4,5 så de är tjocka och mjuka.


Sonen önskade tunna raggsockar i januari... Det var färdiga i april så nu har han ju till nästa vinter. Förstår inte varför det ska vara stå tråkigt att sticka sockar med st. nr 3,0 och i storlek 43?! ;)


Dottern ska få en ny klänning. Vi lånade en Burda från 2012 på biblioteket och köpte ett billigt gardintyg på Ohlsson's o vips så blev det en klänning! Tyvärr börjar mina lager på sybehör sina så det enda som saknades var blixtlåset - jag tror alltid att jag fullt lager hemma, märkligt... Nu är det inköpt och väntar på att få sys i. Ganska snyggt tyg???


Lapparna i baby-ull till en filt är äntligen klara. Jag har lagt allt i en påse och spar monteringen till den dagen det finns en bebis som behöver en filt. Ännu ett projekt som kan räknas som klart! Skönt!


Sen har det blivit lite virkade änglar (i december...) och en och annan sydd väska, men annars är det mest en tömning av projektlådan som sker för tillfället. Jag är mest sugen på att virka mormorsrutor fast jag vet ju inte vad jag ska ha dem till så det får vänta på bättre tider.

Så länge försöker jag göra klart en filt i vågmönster, en kofta stickad på tvären i rätstickning, en tröja som är vändbar och stickas i två färger, ett konstigt fodral med Dior-logga och ett gammalt överkast som jag hållit på med sen 1994. 

Kanske har så jag klarar mig eller vad tror ni? Men det är ju så kul att börja på nya saker!!!!

;)



Inga kommentarer: