söndag 27 januari 2008

Två klara - sju kvar...

Som ni kan se så har jag äntligen skrivit klart mönstret på Barbaflink och Barbazoo. Inte kom jag ihåg att man hade så lite ledig tid när man jobbade...

Barbapapa är också snart klar, håller på med halsen på honom nu så det mönstret kommer i veckan. Ser fram emot att få virka Barbaskön i pälsgarn. Förmodligen får han bli en kombination av pälsgarn och bomullsgarn 12/6 så han inte blir för stor. Åsså den lille knubbisen Barbastark... Sen - äntligen! - blir det flickornas tur! Min dotter undrade idag om jag tänkte virka små fåglar och andra djur till Barbazoo och hur jag tänkte lösa Barbaflinks skiftnyckel men det lämnar jag till nån annan. Man kanske kan fuska och köpa dockhusgrejor till dem om man vill ha det riktigt "naturtroget"?

Idag laddar jag batterierna inför morgondagen. Jag och gubben har gått en lång promenad i solen och njutit av den friska luften. Det kom snö inatt så världen är ren och vit och det är så vackert!

Nej, nu måste jag lämna er. Barbapapa ligger på köksbordet och kallar högljutt efter mig. han vill bli klar så han kan få stå hos sina grabbar och prata lite. Vi hörs igen om några dagar! Ha det bra så länge!

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

På Indiska i Nordstan har de värsta rean på rean på dockehus och dockemöbler just nu..