måndag 25 februari 2008

Helgens skörd...

Här kommer lite bilder på min ganska kreativa helg! Jag var ju bara tvungen att göra stickmarkörer förra veckan...





Då upptäckte jag behovet av virkmarkörer! Det funkar ju inte så bra med en ögla men jag klurade lite och kom på att örhängeskrokar funkar alldeles utmärkt! Sagt och gjort - det blev två såna också...
Virkningen som den ena sitter i är Barbalala. Barbafin och Barbabok är virkade men inte monterade ännu.


Det blir lite olika i storleken trots att mönstret är det samma på båda två. Det är nu man upptäcker vilken skillnad det ändå är på olika garntillverkare! Allt bomullsgarn som jag använt är av tjockleken 8/4 men ändå blir de inte lika stora. Det syns på Barbapojkarna också att det inte är samma garn till allihop. Kanske nåt att tänka på om man ska göra och ge bort?


Sen blev det ingen Hedvigsjal.... =( La upp och började tre gånger innan jag gav upp. Supertunt Kid Mohair garn är inget alternativ till en sån sjal. Så det blev det här istället...

Blå halsduk med hålmönster


Minihalsduk på stora stickor

Idag ska det bli en tur till stan om jag bara kan få mina ben att fungera som de ska. Hoppas på att tyget har kommit in så att jag kan sy laptop-väskan som jag fått beställning på.

Sen har jag bestämt mig för att häva mitt garninköpsstopp! Åtminstone på lördag! Tänk att inte få fynda om man nu skulle vilja det! Ren tortyr... Fast jag kom på att jag redan brutit mitt stopp - jag köpte ett nystan garn till Mrs Breeton för att det skulle passa pärlorna. Men egentligen borde det inte räknas - det användes ju direkt! Eller... ? =)

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Dina Barbisar är för mysiga:)