onsdag 12 mars 2008

Böcker!

Var en runda till biblioteket igår och fick låna Alexander McCall Smith's senaste bok om Damernas Detektivbyrå! Kortlån, dvs två veckor så det var bäst att skynda sig. Det gjorde jag och nu är den slut... suck! Bara att fortsätta med trilogin om Ulf Lundell. Inte för att den är dålig eller så men det är inte riktigt samma sak...

Sen tillbringade jag några timmar vid symaskinen också. Jättekul! Det känns som om det är en ny värld som öppnat sig! Jag har knappt sytt det senaste året och nu när jag kommit igång igen så är det till och med kul att laga jeans! =) Är jättesugen på att sy handarbetsväskor med en massa fiffiga fack i. Har sett såna på någons blogg men kommer givetvis inte ihåg var så det blir till att improvisera. Har ett jättegulligt orange tyg med naivistiska kossor på som kommer att bli perfekt! =)

Och! Jag har kommit på lösningen på gåtan att Barbafamiljen aldrig blir klar! För tillfället tycker jag det är slöseri me dtid att bara göra en sak åt gången och jag är en sån hopplös virkare att jag inte kan läsa eller titta på tv när jag virkar. Men - jag kan lyssna på radio! Så nu ska jag lyssna igenom de P3-dokumentär som jag har missat och virka samtidigt! Fiffigt va?!

Pulsklubbens handledsvärmare är nästan klara, bara två ränder kvar och sen montering. När jag började på dem stickade jag på strumpstickor men storlek 2,5 och glansiga stickor med akrylgarn var ingen bra kombination så jag repade upp och började om. Vanliga jumperstickor ger lite bättre resultat men himmelen vad svårt det är att sticka på så tunna stickor! Efter ett tag tappar jag den som har minst maskor på sig, precis som om jag inte känner den i handen.

Mot kreativiteten!

Inga kommentarer: