torsdag 12 mars 2009

Det där med datortid är inte så enkelt... Köpte ju en ny dator till mig själv den 4:e mars, en jättesöt lite sak som bara skriker efter en ny datorväska. Jag "skulle bara" installera antivirusprogrammet och det är av någon anledning helt omöjligt att få gjort. Nackdelen med en dator i den här storleken är att den inte har någon dvd- eller cd så jag måste nätverka med gubben och använda hans. Gissa hur stora såna små petitesser kan bli... =)

Men förhoppningsvis ska allt vara fixat ikväll...

Har stickat en ny tröja igen. Har ingen bild, (det är inte så mycket att visa...) men den blev perfekt, speciellt om jag skulle väga tio kilo mer och ha 5 centimeter längre armar! Stickade den på stickmaskinen i svart Mohair Lyx, det tog två dagar med montering så igår använde jag den till en lite "fin-"klänning från Sisters och kände mig som om jag var 19 igen! Då hade jag alltid (nästan) figursydda små klänningar med stor stickad tröja och kängor till, allt för att inte se för proper ut. Konstiga ideer...

Det har blivit en väska i skuggstickning till skylten också. Tänkte fotografera den idag. Mönstret är från Garngrossisten och ganska kul men givetvis stickade jag den i ett annat garn och min lokalkollega gjorde en slipover till. Svartochvitt är parollen just nu. Tyvärr är Garngrossisten lite märkliga i sina mönster. Väskan skulle stickas i Sunny, ett lite tjockare bomullsgarn och enligt mönstret skulle det gå åt 8 (!) nystan a' 165m! Till en väska som mäter 12*30*40! Hur lyckas man med det? När det är lika mycket garn (o lite till) som går åt till en damtröja storlek M. Min garnåtgån rörde sig om ca 2hg, jag glömde väga den innan jag sydde foder i den så jag kan inte säga exakt. Nån som har en förklaring?

Är lite glad just nu! En vän upptäckte häromdagen att garnaffären som jag jobbade i för några år sedan och som gärna utger sig för att vara billigast i stan är dyrare än jag! Ska använda det som argument när kunder klagar över priserna. För det finns såna, faktiskt. Visst, jag är också lite snål när det gäller garn men jag vet att priserna inte har gått upp så där överdrivet mycket sedan 1986, inte om man jämför med bensin eller cigaretter (=lyxvaror!)

Vad ska jag göra med mina stickväskor då? Sydde ett tiotal innan jul för försäljning i butiken och lyckades inte bli av med en enda! Okej, de är kanske inte så snygga som Stickfrossas, men ändå. Lite tråkigt... Ingen som vill ha? 155:- + porto reas de ut för! Ska ta bild och lägga in, kanske i helgen om jag hinner.

Nu är det dags för resten av den här dagen! Har ett babyset att sticka klart idag till skylten. Bara en halv ärm och ett par sockar kvar. Ska bli kul att skylta med! Höres!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar in och ser hur du mår, min Barbaskön håller på att bearbeta sig sin styrka inför den sista Mars då samtalet med min mamma och syskon ska komma på samtalet jag har bjudit in dom på...

Hoppas att allt går bra för dig/Kramar...

Häxmamman i Jämtland sa...

Kikar in och talar om att det blev inget samtal barbaskön behövde stötta mig på *Ledsen* men men kanske i framtiden de törs, det var nog för att Barbaskön skulle följa med som de inte tordes *Hihi*

Många kramar och hoppas att du inte stressar för mycket