söndag 22 januari 2012

Sex and the City

Alla som känner mig vet att jag älskar Sex and the City! (och snygga skor...) Och att jag kan se både serien och filmerna om och om igen.

Jag började igår kväll med en ny genomtittning av serien och jag fattar inte att jag har missat det tidigare... Att Carrie är ett fullständigt nöt i Bigs sällskap!! Hon personifierar verkligen kvinnan som inte kan bestämma sig, som aldrig är nöjd och som ställer orimliga krav!

Det sista avsnittet jag orkade se idag var det sista på Säsong 3, cd 1, och här har hon träffat Aidan (möbelsnickaren som ogillar att hon röker!) och tillsammans med honom är hon ju nästan som vem som helst. Inte alls lika dum och korkad och dan som med Big. Så - givetvis - jag funderar nog lika mycket i skriven text som Carrie gör - måste jag ställa frågan: har alla tjejer och kvinnor haft en sån man i sitt liv? En sån som får en att bete sig som en idiot utan något annat i huvudet än att försöka tolka vad mannen egentligen menar istället för att lyssna på vad han säger och höra hans ord? Och fråga direkt när man inte hänger med eller förstår?

Suck! Vem är det som tycker att det motsatta könet är obegripligt?

Vilka enastående livsproblem jag belastar min hjärna med....

Inga kommentarer: