fredag 17 februari 2012

Avslag på jobbansökan...

Jag fick svar på ett jobb jag sökt idag. Avslag för jag passade inte för just det jobbet. Jaja, det är så ibland. Men! Följebrevet till avslaget var så himla trevligt så det kan jag leva på ett tag, eller vad säger ni?

"Jag tycker att din profil är mycket intressant men tyvärr inte för den aktuella tjänsten. Hoppas att jag kan ta kontakt med dig vid senare tillfälle när eventuellt en tjänst för din profil kan bli intressant.

Vi vill gärna behålla dina uppgifter för en eventuell senare ledig tjänst. Om du inte vill det, vänligen skicka ett e-postbrev tillbaka och informera oss om det."

Visst är det fint? Klart jag står till förfogande!

Smycka! Som svar på din kommentar så har jag registrerat mig på nästan alla konsultföretag. Jag har en tendens att tröttna på saker jag gör så jag är inte främmande för att "konsulta", snarare tvärtom, men det är inte så lätt att komma igång så jag söker allt möjligt för att få in en fot.

Jag och dottern färgade halva mitt hår rött igår. Det färgade blev jättesnyggt men resten ser ut som fan så idag blir det inköp av lite ny färg och färgning av resten. Det är jättelänge sen jag färgade håret så det är väldigt spännande! Fast jag vet att jag kommer att ångra mig när det växer ut... Den tiden den sorgen... ;)

Mitt Dior-projekt går framåt. Det tar väldigt lång tid att virka 1 varv så det går sakta, men än så länge är jag nöjd med resultatet.


Och hjärtanen som jag virkade i tisdags blev så här när alla trådar väl var fästa. Fint! Jag sparar mönstret i datorn så kan jag virka hur många som helst och behöver inte försöka göra ett eget längre. Hjulet är redan uppfunnet!


Inga kommentarer: