tisdag 24 april 2012

Inspiration och tidsbrist

Det skulle vara så skönt att vara tillbaka i garnbutiken. Få klappa nystan och klia stickor dagarna i ända. Och ägna lite mer tid åt design.

När jag nu jobbar som en normal människa så har jag så himla mycket inspiration och så många saker jag vill göra och prova, men när jag kommer hem så orkar jag inte. Börjar jag virka så somnar jag efter en stund och får repa upp och göra om och om jag stickar så.... Surfar jag på nätet så föds det för mycket idéer som jag inte hinner ta vara på och så blir jag jätteavundsjuk på alla som hinner.

Det är först nu som jag inser vilken drömtillvaro det var att ha egen garnbutik, trots dålig lönsamhet och långa arbetsdagar, och hur mycket jag faktiskt saknar den. Men det kommer fler tåg, och fler chanser, och någon annan gång, någon annanstans så blir det något nytt.

Tänk om jag bara någon gång kunde vara nöjd ett tag!? Undrar hur det känns? ;)

Inga kommentarer: