torsdag 26 april 2012

Anställningsintervju!

Kl 11.00 idag ska jag på anställningsintervju på Statoil! Kan bli himla spännande! Håll en tumme för mig, jag brukar ju bli så nervös innan....

Ikväll är det Rockbar på Harry´s med Fas 3 och Micke Alonzo. Också en spännande upplevelse. Det är jättekul att jag numera hinner och orkar göra lite saker efter jobb och inte bara stupar över datorn som förra året, men riktigt utvilad blir jag nog aldrig så länge jag har somaliska grannar som tycker det är helt okej att börja slamra i köket mellan halv 6 och 6 på morgonen (o sluta framåt 20.00 på kvällen....)

Och då menar jag verkligen skramla! Imorse vid 10 i 6 åkte träklubban fram och fyra eller fem metalltryckknappar slogs i på köksbänken. Inte för att de har metalltryckknappar i maten men det är  det enda ljud jag kan relatera till. I vanliga fall brukar de hacka en påse hasselnötter på diskbänken innan kl 6 för att sedan skala 1 kg potatis i vasken, köra matmixern i 10 minuter och försöka trycka lådorna genom väggen in till oss... Det är bara 3 personer i den lägenheten men av ljudnivån att döma skulle det kunna vara en lågstadieklass.

Jag tycker att jag är ganska tolerant men här har gränsen på nåt vis passerats. Inte gärna kan jag skvallra för hyresvärden heller, hur skulle det låta? "Mina grannar stör mig när de lagar mat..." Gnällkärring! Tror det är enklare att vänja sig vid att sova med hörselproppar. Eller köpa ett hus i skogen i Dalarna. =o>

Drakvirkningen går framåt, mycket sakta men framåt. På nåt vis så lyckas jag fastna i alla larviga Facebook-spel hela tiden och ska bara lite till... Ganska korkat när det egentligen kliar i  fingrarna efter garn och tyg. Jaja, jag har aldrig påstått att jag är Albert Einstein men lite mer normalism kanske skulle kunna efterfrågas ibland.

Ha en solig dag och njut mellan regnskurarna!

Inga kommentarer: