söndag 22 april 2012

Söndag...

så är det söndag igen då. En promenad med lurarna och en ljudbok, ett gott äpple och  pigga ben och avslutade allt hemma med popcorn, kaffe och Titanic. Och givetvis den obligatoriska klumpen i halsen när filmen är slut. Suck! Men bra är den!

Nu är snart framstycket på tröjan i dubbelstickning klar. Jag började på den i december och stickar i svart och multikulört Stella från Järbo men stickning har inte varit så kul sen butiken stängde, det är bara Pyttipanna-sjalen som var rolig. Annat är det med virkningen - den är kul hela tiden! Snart är ännu en drake klar så då är det bara 2 gamla beställningar kvar, men jag har fått 2 nya så det får bli en runda till stan snart igen. Måste ju kolla in den nya New Yorker-butiken som öppnade i veckan!

Jag har nog inte jobbet på Mediakonsulterna kvar så länge till om inte min försäljningsstatistik blir himla mycket bättre. Nu finns det ju ganska många telemarketing-företag i stan så jag kanske kan hålla mig flytande några månader men det är ju kanske aningen kränkande för självkänslan att upptäcka på ställe efter ställe att jag inte duger till försäljare... Det skulle vara underbart om något av alla roliga jobb jag har sökt kunde ge något annat än "tack för visat intresse, men vi har gått vidare med mer kvalificerade ansökningar...." 

Fast, äsch, det löser sig! Snart!!! =o>

kramar

Inga kommentarer: