torsdag 12 juli 2012

Hobbyböcker....

Nu har jag äntligen fixat hem alla mina stick- och virk- och  hobbyböcker! Tog en tur till vävstugan innan och  hämtade saker jag inte kan leva utan, dvs mina böcker. 2 hyllplan blev det sammanlagt och ändå är det bara 2 böcker som jag har dublett av... Ganska sjysst med tanke på att en del har legat nerpackade sen 2006.



Givetvis har jag sorterat dem! Varje typ av handarbete för sig och blandade  böcker på slutet. Dock stör det mig lite att det är så olika format på dem.... Jag gillar när det går att ha symmetri på hyllorna, typ börja på största och sluta på minsta, men om jag ska ha det så blir det blandad kompott... Ibland har jag väldigt stor förståelse för snubben i High Fidelity när han sorterar sina skivor i anskaffningsordning.

På stereon snurrar det just nu en cd med Bright Eyes, I'm so awake, it's morning, och med risk för att vara tjatig så måste jag tipsa om dem! Sångaren, Conor Oberst, har en helt underbar röst och emellanåt är hans texter så djupa att jag ryser. Helt underbar grupp som jag definitivt ska se om jag någon gång får chansen!

Jag hämtade garn till Barbafamiljen när jag var i vävstugan. Har fått beställning på en familj och tyvärr har jag inte garn så det räcker till alla men någon nytta ska jag ju ha av mitt lager så det är bara att börja virka igen. Först och främst ska Barbamamma och Barbaskön resa iväg till Madrid till den jättesöta dockan Sofie som har fått familjen i omgångar sen hon döptes. Barbaskön hade fått följa med på promenad en dag och försvann i Madrid, stackarn. Man hoppas ju att han hamnade hos någon som tycker om honom... ;)

När jag vaknade i morse så hade jag historien färdig. Hemmets Journal har utlyst en novelltävling som jag gärna vill delta i och nu tror jag att jag har själva story-underlaget klart. Jag ska bara ta mig tid och skriva ner det... Det brukar vara det svåraste.

Tydligen så finns det väldigt få författare i Sverige idag som skriver kärleksromaner typ Harlekin så där finns ju en framtid om jag lyckas med det här! Man måste alltid vara optimist!

Kram på er!

Inga kommentarer: