lördag 14 juli 2012

Sylust!


Jag har sytt mig en ny väska! Fick sån inspiration efter att ha sett en på Indiskan som jag inte hade råd att köpa men som var perfekt i storlek. Sagt och gjort - jag sydde en egen i går kväll! Tre timmar gick åt att leta tyg, symaskin och allt som behövdes till och 1,5 timmar till själva sömnaden.... Fast nu är det nästan ordning i syskåpet och jag har lite bättre koll på min tygsamling.

Väskan är sydd i en tunn variant på smärtingtyg (kommer ju aldrig ihåg vad det heter men det är i tjocklek med jeanstyg) och fodrad med lakansväv, givetvis med en ficka för mobilen. Locket sydde jag för några år sedan i nån hemgjord patchwork-teknik och hade till en annan väska som jag inte var nöjd med. Nu klippte jag ut en bit som passar perfekt och gör att den inte är "bara" svart.

Nu fick jag blodad tand! I min projektlåda ligger en hel del som jag bara måste ta tag i, bl a 3 datorfodral och 2 blusar. Risken är att köket förvandlas till syhörna och vi får äta i v-rummet. Värdsliga problem!

Kram på er!

Inga kommentarer: