onsdag 29 februari 2012

Alldeles för mycket i huvudet....

Idag hade jag tänkt att skriva ett inlägg och be alla människor om ursäkt som jag någon gång kan ha sårat med ogenomtänkta kommentarer om övervikt.

Funderade ut alltihop när jag stod i duschen... Jag har äntligen konstaterat hur svårt det är att justera vikten några kilo hit eller dit. Och jag som alltid har trott att det bara handlade om lathet och bekvämlighet...

De 4 kilo som jag la på mig när jag slutade röka vägrar släppa taget om min midja och gör sig jobbigt påminda varje gång jag knyter skorna. Jag har tränat som en lejonrädd gnu det sista halvåret, försökt låta bli godis och chips och promenerar mellan 5000 och 10000 steg varje dag men det gör absolut ingen skillnad! Fan!

Det är precis lika svårt att tappa 4 kilo nu som det var att gå upp 4 kilo när jag hade undervikt. Då funkade det inte med fet mat och nu funkar det inte utan... Och jag vägrar banta! Jag tror på fullaste allvar att man förstör sin kropp med dieter och bananbantningar men det verkar ju funka för vissa så jag fördömer inte längre. Jag är en erfarenhet rikare! (alltid nåt...)

Men, som sagt, jag har för mycket i huvudet idag så det får bli lite till.

Online Stickcafé - mycket dum idé! Jag lyckades efter 3 timmar att virka färdigt 1(!) vinge till draken. All annan tid gick åt till att surfa runt hos olika deltagare, läsa bloggar, leta mönster och inspiration och porrsurfa på adLibris.

Apropå adLibris, idag gick jag förbi biblioteket och lånade "Galen i garn" av Zacke o Hedengren. Smart drag! Jag har varit på väg flera gånger att köpa den bara för att få bläddra i den i lugn och ro men tyckt att det var lite onödigt och hållt tillbaka mig själv. Jag passade samtidigt på att beställa "Restvärme" så jag kan få bläddra lite i den också. Den ligger högt på önskelistan men jag har säkert 2 hyllmeter handarbetsböcker och har svårt att försvara behovet av fler. Nu kan jag ju kolla om den är värd sina pengar. Smart eller hur? Innan jag började med affären lånade jag jättemycket böcker men de sista åren har jag inte haft tid att gå dit och inte utnyttjat möjligheten att skicka dottern, men det ska bli ändring på det nu. Biblioteket nästa!

Tror det får räcka nu... Återkommer om det dyker upp fler livsnödvändiga sanningar som ni måste få ta del av! Kramar

Inga kommentarer: