fredag 9 mars 2012

Dubbel glädje?

Idag promenerade jag till city med the Pixies i öronen. Helt underbart! Termometern visade på +8,5 när jag gick men det var molnigt så jag hade nog kommit halvvägs innan jag fick upp värmen. Men himmelen vad skönt det var!

Jag gick till city (45 min) bara för att köpa lite drakgarn och se om jag kunde hitta bra ögon, men denna staden är helt hopplös! Sveriges 5:e största stad och utbudet (i mångt och mycket) är jämförbart med CityGross. Verkligen jättetråkigt! Visst, man kan beställa det mesta i hobby-prylar på nätet men när man vill ha det direkt så är inte det så kul.

Sen tänkte jag kika efter lite trikå-garn som är himla inne nu, men det fanns inte heller nånstans. Eller, jag glömde kolla på Hemslöjden, men varken Garnverket eller GarnNetto kunde stå till tjänst med det. Jag gick till Ohlsson´s och kollade trikå men det är ju så himla tråkigt att klippa trasor. Speciellt i trikå så det blev inget. Jag får väl ta en tur till Stockholm och HappyColor i Gamla Stan och shoppa lite. Sen, när jag har blivit miljonär.... ;)

Nu snurrar jag på Facebook igen och letar roliga saker samtidigt som jag virkar en ny baby-drake (Sörens lillebror) men jag gör om mönstret för jag tyckte inte det var så bra. Han är inte lika söt i verkligheten som han är på mina dåliga bilder och det vill jag att han ska vara. Får väl se hur han blir....

Ha en bra fredagskväll och ät inte popcorn om du lägger pussel - det blir så konstigt när man förväxlar pusselbitar med popcorn....

Inga kommentarer: