tisdag 6 mars 2012

Sören är ledsen...

Sören är ledsen. När han lekte med de stora drakarna igår kväll och de flög iväg över vardagsrumsbordet så kunde inte Sören följa med. Sören har nämligen inga vingar.

Idag har han suttit först på datorn och sen i stickkorgen och brölat och lipat och skrikit. Jag pratar inte drakiska så det tog ända till nu ikväll innan jag fattade vad han ville.


Eftersom det var helt omöjligt att få något vettigt gjort när han brölade och pockade på uppmärksamhet, så var det bara att plocka fram garn, virknål och vingmönster.


Jag använde mönstret till Cthulhu i "Creepy Cute Chrochet" och han ser ganska nöjd ut när han har fått en vinge. Lite lugnare blev han så det var bara för mig att fortsätta med den andre.


Nu börjar han verka nöjd. Fast det blev ett himla väsen när han fick se stoppnålen! jag var tvungen att hålla för hans ögon samtidigt som jag sydde fast vingarna. Han försökte bita mig två gånger och jag är evigt tacksam för att han har gjort av med tändvätskan tidigare idag för annars kan man bara gissa hur brända mina händer hade varit...

Vad tror ni? Vingarna är ganska små men han är ju fortfarande bara en baby-drake. Jag har lovat honom att vingarna växer när han växer så jag hoppas att det är sant....

3 kommentarer:

Inga-Lena sa...

O Sören är ju helt underbar :)
Säg till om du skulle ramla över en kompis till Sören som skulle vilja bo hemma hos mig :)
Adopterar mer än gärna!
Kram I-L

Pärlmudden sa...

Åh, guud så söööttt!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helt bedårande är lilla Sören!
Kram

Lina Fransson sa...

jag vill också ha en sören!
men inte en grisrosa! ;)