lördag 10 mars 2012

Nya drakar

Jag vet, det har slagit över. Men de är ju så söta och jag kan inte låta bli....

Det här är en ny Sören som jag jobbar om mönstret lite på, bla tyckte jag inte riktigt om nosen och huvudet på rosa Sören.

Så här ser baby-Sören ut (utan vingar för de glömde jag).


Nu sitter de och väntar på att få sällskap av en ny baby-Sören, fast han är brun så jag hoppas att han får vara med i gänget... (nu har han fått sina vingar och verkar mycket nöjd!)

Lite nallebjörnsvarning än så länge.


Sen köpte jag ju lite nytt garn på Hemslöjden igår. Jag började sticka en Pyttipanna-sjal men hade bara 50 gram från början. Det är nog inte samma färgbad men jag tänkte sticka kanten på första nystanet och sjalens rätstickning på det andra, då syns det nog inte så mycket om färgbaden skiljer.

Tyvärr har stickningen hamnat lite i skymundan nu när drakarna pockar på uppmärksamhet, men jag har ju nästan hur mycket tid som helst så den hinns med så småningom den också.

Solen skiner ute så jag tog en kort promenad innan. Tyvärr blåser det men det är ganska skönt ändå. Igår när jag långpromenerade så slet jag lite på min ena stortå-led så idag gör det ont när jag går. Det har hållit på ett tag och verkar inte gå över. Undras om det är nån typ av överansträngningsgrej? Det började göra ont när jag började med löpintervall-träning. Inomhus utan skor.... Kanske inte så smart?!

Idag fick min första indikation på att jag går mot tant. Sittande vid köksbordet med kallnande kaffe i koppen, virkandes på en drake och samtidigt lösande Melodikrysset.... Kan bli en spännande framtid! ;)

Inga kommentarer: