fredag 16 mars 2012

Pip o gnäll

Igår kväll, efter att ha tillbringat några mycket trevliga timmar med några vänner och lagat en mycket god middag, så kändes livet lite bättre. Sen tillbringade jag resten av kvällen med stickcafé på Facebook och fick se många vackra saker så jag var ganska nöjd när jag gick och la mig. En skittorsdag som förvandlades till en bra torsdag.

Visserligen diskuterades det däckbyte och jag kom på att jag bara har 2 veckor på mig att bestämma mig för om det är dags att sälja bilen eller om jag ska ställa av den tills jag har råd med nya däck. Inte så kul men ingen humörnedsättare.

Och sen hade jag fått ett "trevligt" brev från Skatteverket som påminde mig om min skatteskuld på över 5000:- och det var också humörnedsättande men utan någon större inverkan. Då...

Annat var det att vakna i morse. Min högerhöft har lagt av igen, kanske pga av de 16000 (!) steg jag gick igår, men det var inte lätt att ta sig ur sängen. Sen ligger brevet där från Skatteverket som en påminnelse på bordet och då dök problemet med sommardäck upp igen. Sen kan man väl säga att lyckan är gjord?

Jag sa ju det igår, grisar ska inte ha roligt. Fast jag ska försöka idag. Ta bussen till stan med dottern, käka lunch och fönstershoppa. Om bara solen tittar fram så ska nog den här dagen fixa sig. Håll en tumme! ;)

1 kommentar:

Smycka sa...

Himla tråkigt att du ska ha ont. Hoppas allt löser sig. Kramiz