söndag 29 april 2012

Nytt jobb?

Söndag idag. Inget jobb imorgon för jag gjorde min sista dag i fredags. Med avslutningsfest! Fast egentligen hade vi bordshockeyturnering med i sällskap av några pilsner = mycket trevligt! Tanken var utgång senare på kvällen men ni vet hur det är när många ska samsas - tiden går fort och inget händer så jag rörde mig hemåt istället och sparade samtidigt lite pengar. Men lite vemodigt är det ändå, även om jobbet som telefonförsäljare inte är riktigt min stil så har det varit kul att ha arbetskompisar och träffa lite nytt folk och kanske kan några av dem följa med in i framtiden. Utan det där klassiska - "vi måste hålla kontakten, vi måste ses" uhuhuh...

Idag har jag gått ett varv runt Skäggetorp med en god vän, en 3 timmars runda på Ikano-huset med skoprovning o klädshopping till dottern och sen en runda till runt Skägget med dottern som sällskap. Sammanlagt har jag lyckats att avverka 17 951 steg, tyvärr med blåsor på fötterna som resultat, men ändå så spritter det fortfarande lite i benen och om jag bara hade ett par skor som funkade så skulle jag nog ta en tredje runda. Vädret är underbart, solsken och nästan 15 grader!

Nu ska jag tillbringa några timmar med facebook och samtidigt  kolla in dottern när hon städar. En bra avslutning på en bra helg! Ha det gott!

Inga kommentarer: