onsdag 16 januari 2008

Hej då! säger Filuren

Tyvärr måste Filuren nu lämna mig! Tragiskt men sant.... =(

Han säger adjö då hans kropp behövs till utvecklingen av Barbapapa (det är han som väntar vid sidan om). Inte lätt för en liten stackare att vid så späd ålder gå till "forskning". Jaja, syftet är ju gott.... =)

Jag fick en bild igår av "Hello Kitty"-dockorna som åkte till Skåne. De är jättesöta tillsammans!


Idag har jag varit på besök på Smärtkliniken och det var en trevlig upplevelse! För en gångs skull så var det en läkare som hade tid för en och bra förslag på eventuella åtgärder för att lösa eller åtminstone lindra mina besvär. Dessutom verkade han vara intelligent och det är alltid trevligt att prata med såna människor. Resultatet blir att jag ska få deltaga i en utvärdering och efter det ett 8 veckor långt tränings- och levnadsprojekt. Hoppas bara att Försäkringskassan går med på det. Man ska vara sjukskriven under tiden och det är lite vanskligt för ekonomin eftersom jag är arbetslös och förmodligen får a-kassan som sjukpenningrundande. Hoppas det löser sig till det bästa!

Tack för alla kommentarer på mitt inlägg igår! Jag är fortfarande himla nöjd med min tidningskorg så än så länge har den inte fått byta tyg. När jag kommer hem med saker jag köpt second hand så brukar min katt alltid indikera om det inte är fräscht. Han luktar som en galning och sen krafsar han allt vad han kan på eller runt det nyinköpta om det är sunkigt. Ibland försöker han till och med gömma det under mattor och sånt. Han är ganska söt när han luktar....

Han heter Pyrex, är 3½ år och en nästan kolsvart bondkatt. Helt galen men himla go!

Ha en bra eftermiddag och kväll och handarbeta inte ihjäl er!

3 kommentarer:

Soili sa...

Kitty dockorna är jättesöta.Kitty hade en egen blogg för länge sedan,alldeles i början av mitt bloggar liv.Den är stängd nu...tror jag.Jag har för mej att "strumpstickan"var med.Vilken gullig katt du har,jag har haft katter förut men nu går det inte.Saknar deras kurrande och spinnande,får åka till syrran om jag vill kela med katter.

DOCKMAMMAN sa...

Wow, jag tror på Barbapappa, favvo hemma hos mig...

Ha detså gott/Kram Dockmamman

Strumpstickan sa...

Så fina Kitty:))

Ja, knitalongbloggen för Kitty är stängd men ni hittar det svenska mönstret hos mig i min gamla blogg -

http://strumpstickan.blogspot.com/2007/08/hello-kitty-stickmnster-p-svenska.html

Barbapapa blir fin!

Hoppas ditt 8-veckor projekt går bra och önskar lycka till!